18 december 2015

Jag avser inte ta över efter Hilmansson

Efter att Inger Hilmansson meddelat att hon tänker avgå som oppositionsråd och gruppledare för Liberalerna i Kalmar till våren, har det spekulerats kring vem som blir hennes efterträdare. Jag vill härmed meddela det jag meddelat vår nomineringskommitté: att jag inte står till förfogande.

Jag har redan idag ett tungt uppdrag som vice ordförande i Barn- och ungdomsnämnden, som är Kalmars största nämnd, och där tycker jag att jag gör skillnad.

Nu börjar dessutom nomineringstiden inför nästa riksdagsval, och jag vill kandidera till riksdagen för Liberalerna igen 2018. Där beslutas många frågor som jag vill påverka, och för att komma dit behöver jag kunna fokusera helhjärtat på den kandidaturen.

1 kommentar:

Joakim E sa...

Säkert ett avbräck för Kalmar, men mycket bra för partiet och för Sverige. 2018 blir ett intressant år.